Maximaliseert u uw belastingbesparingen in uw vastgoedbeleggingen? Het is nu een goed moment om ervoor te zorgen dat u uw belegging naar behoren hebt gestructureerd, zodat u optimaal profiteert van de fiscale voordelen van een vastgoedinvesteerder. Wij zijn een groot voorstander van de 80/20 regel, dus deze tips zullen 80% van de belastingverlagingen voor vastgoedbeleggers dekken. Deze vier krachtige tips zijn bedoeld als basis voor een solide fiscale basis, zodat u elk jaar het laagste bedrag aan belastingen kunt betalen.
Disclaimer: dit artikel is niet bedoeld als boekhoudkundig advies, en Rotsvast is geen erkend belastingdeskundige. Raadpleeg een professionele belastingadviseur voor belasting- of accounting advies.
# 1. Zoek de samenwerking op
Zoek een goede accountant met ervaring op het vlak van onroerend goed, die eventueel ook een vastgoedbelegger is, die onroerend goed in eigendom heeft, die u kan ondersteunen in het kopen van onroerend of verkopen voor beleggingsdoeleinden. Vraag andere beleggers in uw omgeving wie zij gebruiken. Misschien kan een plaatselijke vastgoed beleggingsclub u in de juiste richting wijzen. Het kan enige tijd duren om een geschikte accountant te vinden. Wees geduldig en volhardend en vermijd ontmoedigd te raken. Ze bestaan.
# 2. Organiseer uw activiteiten
De Belastingdienst kan heel vervelend voor u zijn wanneer u weigert georganiseerd te zijn in uw zakelijke activiteiten. De lijst van mensen die deze les op de harde manier hebben geleerd, is lang en onderscheidend. Bekijk het op deze manier, u heeft veel vaardigheden nodig om een succesvolle vastgoedinvesteerder te worden, van het vinden van de beste deals en het structureren van transacties zodat alle partijen profiteren van het uitvoeren van exit strategieën voor maximale winst – om maar een paar te noemen. Naast die leuke en opwindende vaardigheden, moet u georganiseerd zijn in uw accounting en boekhouding. Het is gewoon een onderdeel van een investeerder, ondernemer en eigenaar van een klein bedrijf.
Help – ik hou niet van boekhouden
Als u niet wilt wilt leren hoe u uw eigen administratie onder controle kunt hebben, kunt u altijd een boekhouder inhuren. Er zijn honderden boekhouddiensten die een maandelijks bedrag vragen om u te helpen met uw boekhouding. Naast het omzetten van al uw bonnetjes in een digitale administratie software, is het belangrijk om al uw inkomsten en kosten van uw onroerend goed bedrijf te ordenen. Elke storting en elke rekening moet worden afgehandeld via bankrekeningen en creditcards die specifiek voor het bedrijf bestemd zijn. Hoewel dit aan het begin misschien erg tijdrovend klinkt, (zeker als u de gewoonte had om zakelijke transacties via uw persoonlijke account te voldoen) zal dit u op lange termijn erg veel tijd schelen.
Zakelijke rekeningen bij de grote banken en bepaalde creditcards laten veelal integratie toe met deze digitale software, dus alle transacties zullen automatisch worden ingevoerd. Het is een enorme verbetering wanneer uw boekhouding georganiseerd en up-to-date is, zeker als u de boekhouding zelf regelt. Ook als u een boekhouder in dienst heeft of neemt zal hij/zij de automatisering erg op prijs stellen. Wanneer alles is georganiseerd, geef uw accountant dan de ruimte om zijn of haar vaardigheden te ontplooien om uw belastingaangifte optimaal te structureren voor maximale belastingbesparingen. Ze kunnen transacties opnieuw classificeren en de manier aanpassen waarop dingen zijn georganiseerd. In wezen staat u uw accountant toe zijn werk op een geheel nieuw niveau uit te voeren.
U zult zien waar de echte winst vandaan komt
En misschien wel het grootste voordeel van georganiseerd zijn, is dat u uw financiële resultaten door middel van rapporten kunt inzien. Het kan buitengewoon verhelderend zijn om te zien waar uw echte winst vandaan komt in uw beleggingsactiviteiten. Het is niet altijd waar u denkt. Maar de cijfers liegen niet. Zo kunt u bijvoorbeeld ontdekken dat het financieel niet rendabel is om een huis volledig te renoveren. Voor 9 van de 10 deals bent u beter in staat om dat soort type huizen om te gooien naar een specifiek type belegger / koper (de soort die al het geld betaalt en ook een aannemer is, dus de renovatiekosten zijn laag). Bedenk ook de kracht van groothandel voor particuliere kopers. Deze enorme financiële verschillen komen van feiten en resultaten uit de echte wereld. Wanneer u uw boekhouding en uw boeken georganiseerd krijgt, krijgt u duidelijkheid in uw bedrijf en kunt u uzelf een enorme hoeveelheid belasting besparen.
# 3. Beheer huurwoningen
Huurwoningen zijn een van de beste manieren om geld te verdienen. Inkomsten uit huurwoningen zijn ongelooflijk belastbaar. Wanneer u een huurwoning van € 200.000 koopt, mag u de structuur van het onroerend goed (niet het land) gedurende 25 jaar afschrijven. Laten we zeggen dat het stuk grond € 50.000 waard is, dat betekent dat de structuur (en uw belastinggrondslag) € 150.000 is. Elk jaar krijgt u een belastingaftrek van € 6000,- (€ 150.000 gedeeld door 25 jaar). Dus na alle uitgaven, inclusief onderhoud, als uw cashflow op die huurwoning € 500 per maand is, compenseert de afschrijving die cashflow volledig en hoeft u misschien geen belasting te betalen over dat inkomen! En als het onroerend goed in waarde toeneemt, betaalt u geen belasting op de waardering zolang u het eigendom blijft houden.
# 4. Begin met geld te verdienen door te investeren
U heeft waarschijnlijk wel eens politici horen praten over hoe de meest welvarende mensen zo weinig belasting betalen. Technisch gezien betalen de rijkste mensen in dit land een zeer groot totaalbedrag aan belastingen, maar op basis van het percentage is het veel minder dan de middenklasse. Waarom? Omdat de rijken een gedeelte (of alles) van hun inkomen verdienen door te investeren in plaats van te werken voor andere mensen. Huurwoningen zijn een dergelijke investering die ons in staat stelt veel geld te verdienen, maar zorgt dat ze geen zware belastingplicht oplopen. Een ander voorbeeld is wanneer u uw woning na meer dan een jaar eigendom verkoopt. Dat kan leiden tot een vermogenswinstbelasting op lange termijn (15% … binnenkort 20%) in tegenstelling tot gewone inkomstenbelasting (15% – 35% +).
Een voorbeeld van hoe dit werkt, is als u een woning koopt, repareert en verkoopt op een termijn van 13 maanden rent-to-own, zodat de huurder het pand in iets meer dan een jaar koopt. De nettowinst kan dan mogelijk worden beschouwd als een meerwaarde op lange termijn. Niet alleen is uw belastingplicht potentieel veel minder, maar u kunt ook meestal een object verkopen op een rent-to-own voor de meest gunstige prijs en u heeft meestal geen vastgoedcommissies. Dat is een winnende combinatie!
Rotsvast heeft een sterke focus op klant- en servicegerichtheid en kijkt altijd naar het rendement op vastgoed. Rotsvast is ervaren in de vastgoedbranche en begeleidt beleggers al ruim 25 jaar. Dankzij onze ervaring, expertise en het inschakelen van ons netwerk kunnen wij onze klanten voorzien van de beste integrale vastgoedoplossingen. We maken graag kennis met u middels een vrijblijvend informatiegesprek. Bekijk onze pagina Beleggen in vastgoed of neem direct contact met ons op voor meer informatie.